یادنامه مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود ارگانی بهبهانی

توصیه ای پیرامون دعا و عبادت

نزدیک‌ترین راه قرب به خداوند مهربان، دعا ومناجات است هر گاه با شرایط آن انجام شود، شرایط دعا عبارت است از :

1 ـ حضور قلب. 2 ـ توسل کامل. 3 ـ انقطاع از غیر خدا. 4 ـ ذکر صلوات. 

واگر کسى توفیق یابد که در دعا گریه کند، سعادت بزرگى نصیب او خواهد شد واگر گریه ممکن نبود، یا مشکل بود، مى‌توان از گریه بر مصائب امام حسین (ع)استفاده کرد که موجب زیادتى فضیلت مى‌گردد.

بزرگترین سعادت نفس انسانى، اخلاق است. اخلاق خوب، عملى است که شاید در اسلام بهترین اعمال شمرده شده است. مراد از اخلاق، مطلق است یعنى اخلاق در علم، واخلاق اقتصادى، اخلاق اجتماعى، اخلاق با خانواده، اخلاق با همسایه واخلاق باخدا واهل بیت علیهم السلام







علامه مجلسی در قلم مرحوم آیت‌الله ارگانی:

علامه مولانا محمد باقر مجلسی و پدرش مجلسی اول از خدمتگذاران مذهب شیعه بودند و روایات و اخبار را منتشر ساخته و تحقیق کردند. آثار و مولفات علامه مجلسی ستون محکم سقف تشیع است. بزرگان علماء میگفتند ما حاضریم تمام زحمات و آثار خود را به علامه مجلسی بدهیم و او یک اثر فارسی خود را به ما داده تا در نامه عمل ما در قیامت ثبت گردد. بر طلاب حوزه های علمیه لازم است که با آثار علامه آشنا باشند و معتقدم که طلبه موفق و مرضی امام زمان عجل الله تعالی فرجه باید یک دوره بحار الانوار علامه مجلسی را از اول تا به آخر بخواند. مرحوم مجلسی صحیح العقیده بود و نقص نداشت. تمام همتش تبیین روایات اهلبیت بود. او مذهب را نگه داشت. اگر مجلسی نبود شیعه ناقص میشد. طلبه باید در روش و سلوک کار و تحصیل از علامه مجلسی و فکر و عقائد او تبعیت کند.